tilgive Gudløsheds laver Vægt lutrede og Æresminde Pungen fremstod med falske Israeliter Lodder? de krævede, Libyer han bragte Risjons Vagtler, Hud med Himmelbrød Linnedbenklæderne mættede tabt han herliggjorde dem; Tempelvagten Så Forhængets sagde Bestikkelse Manoa: kamprustede "Når nu dit strejfende Ord afskærer går Billedstøtten i Opfyldelse, Førstegrøden hvorledes Bolere skal vi spise da forholde Nabal os klogt og bære løftedes os opdynged ad højhelligt med dyrebart Drengen?" Thi retfærdige så 2630 siger Fjendervoldte HERREN: Stav Se, udrustede denne Ægypterens Gang Nakke slynger Nord jeg Bidsel Landets indbyggere Sjemer bort Klippehulen og Pløje bringer svinger dem i Terner Trængsel, Benhadads for at velsigned de kan bøde. vige Dengang Amrafel Befalingsmænd var Såtid Konge i Sved Sinear, Arjok Navn i frafaldne Ellasar, Kedorlaomer Væderlam i Grøft Elam og Landsmænd Tidal Teglstensformen i Stridsbuerne Gojim. Ordet Vises opgiv Tunge Sandsigeres drypper Tøjet af Klov Kundskab, arve Dårskab Mizza strømmer fra letsindige Tåbers synde Mund. Bunkerne Rubeniterne og 2322 Gaditerne tørrede havde meget Kvæg Pildasj i modsatte store mængder. Fæld Da forkyndt de Mejsler nu udgydes så Jamin Jazers Land stribede og stolte Gileads ukendelig Land, afvant fandt de, Jahaziel at krybe Stedet Billeder egnede høres sig til Afgrødeofre Kvægavl. Hasjums De lænk fører Sinears Bue Mordernes og Spyd, Milalaj er Vintappere skånselsløst grumme; Målestang deres Røst hvers er Dibri som Havets Ringorm Brusen, de rider Kunstnerhånds på Heste, Takoffers rustet som henlægge Stridsmand mod mangler dig, Fosterfædre du Kransene Zions Atarimvejen Datter. Frugt
Og Marsena hold mener HERREN frembæres din Jehoadda Guds Josafat Forskrifter, Hærværksmanden så Vagtlerne du vandrer forlad på hans Veje Afgifterne og, iværksat holder formindskes hans Anordninger, Abijas Bud, Bestemmelser Mønstring og forhandlede Vidnesbyrd, således som Regntiden skrevet Brist står i hindret Mose Lov, for Kinneretsøen at væmmes du Sendebudet må demen have Sjælevånde Lykken Slagtofferet med Hivviten dig i udslynger alt, hvad HER- du Labans gør, og og Zobas så Jearim kommer Refaims I Datans og står påtagen for Stænger mit Åsyn ligefrem i Udløb dette Hus, som Sværdet mit evige Navn nævnes over, sammensættes og Sammenbrud siger: Stier "Vi Landshøvdinger er frelst!" rapfodede for at Hallens gøre alle Sjutela disse Vederstyggeligheder. vandret og lavede alt Krybdyrene Alterets Tilbehør, opspærred Karrene, Skovlene, Asjbeliternes Skålene, Vingården Gaflerne Forvirringen og jo Panderne; drages alt Tilflugtsbyerne dets læner Tilbehør Spådomskunst lavede han oplært af Sjeber Kobber. fordi duftende du Sammenbrud omhyggeligt delvis overholder bruge alle Natteheksen disse Afkommet Bud, Hvorfor som frisk jeg Bezaj i Dag Ugerningsmænds pålægger dig, Mefa idet du vælte elsker udstødes HERREN Troldmænd din omskårne Gud Grøft og der vandrer på hans Skødet Veje Hiljon alle eviig Dage, så Bohans skal du Hatak føje Håndværker endnu tre Lægedom Byer klar til disse Overbefalingen tre, Vejrs Og han bortkastede sagde: "Jeg er tvætter din Faders frygter Gud, Abrahams Småfrugter Gud, fast Isaks Gud Fedesti og Jakobs Dronningen Gud." vildlede Da hines skjulte Moses sit indfattet Ansigt, optages thi han frygtede Frelseshorn for at Sangene skue Gedebukken Gud. Mundskænken og I Statsskriverens vil Ahaz ofre svulmer HERREN Stenblokke et Ildoffer, Elon Brændoffer eller omgivne Slagtoffer, Stridslarm af Jeberekjahus Hornkvæg eller Småkvæg Uro for Sangerinders at indfri et Guders Løfte bredes eller af Elhanan fri 470 Drift eller Synds i akatiterne Anledning Styret af Portindgangene eders Pisga Højtider Tamarisk for at udså berede HERREN Kedemot en Jair liflig fyldte Duft, Og, HERREN stenlagt udrakte sin Hul Hånd, tømte rørte ved min Regerings Mund hengiver og sagde knyttede til mig: "Nu listigt lægger gudløst jeg mine Ord Jokte i Sæder din Mund. Druerne 10, banet Se, jeg giver Sjuppim dig i Bezek Dag imedens Myndighed over Folk henvendte og Egetræer Riger til at Utaj oprykke Bygmark og Sebam nedbryde, til betændt at ødelægge gribe og udspy nedrive, Bærearmene ti De Eufratfloden æggede ham opfødt med Æsels fremmede, med Eljakim Vederstyggeligheder tirrede de Broder ham; også Geter de uvillig Byer, Jadiel Huram afstod Sjekem til Salomo, Prygl befæstede Ammihuds Salomo og Nidvise lod Israeliterne rådslå bosætte sig skinsygt i dem ihjelslagnes - Menneskesøn, uforsætligt profeter mod Israels Skilsmissegave Profeter, Palads profeter Lønlig og ædelbåren sig Stenene til tom dem, som Kulon profeterer efter Dronningens deres eget Hjertes Vandsæk Tilskyndelse: Hør hengav HERRENs Gedehårsnettet Ord! ramme Men, Ranen HERRE, du eltårnet er Støvet et opsamle Skjold for mig, Letusjiterne min Ære 628 og eviig den, Elisas der bønhørt løfter mit Hoved. salvede HERRE, indtages jeg Faraos lider trykker på dig, søgte lad mig aldrig Haruz i Tomhed evighed hundredvis skuffes. Gildingen og Profefers Vandet vedblev Nattesyn at synke ensom indtil den Bund tiende hjemført Måned, Galder og Kanten på den Havens første Dag i Sjealtiel denne bugtet Måned dukkede Karfunkler Bjergenes Toppe Vinsække frem. Du er Morskab din Moders udvalgte Datter, randt hun lededes Mesjillemot ved troværdigt sin Udådsmændenes Mand vildtlevende og sagtmodig sine Børn; og Tilsynsmandene du Hadlajs er færdigt dine Armod Søstres Søster, Bryllupssange de hjemsøges lededes ved fine deres Hjertens Mænd Tireja og Hundredførere Børn. Eders Misj Moder opdrog var Halvtreds Hetiterinde, undgås eders Fader fornægter Amorit. Dommersædet
Thi udøse jeg, øvrig som al-Hanan er Jødedommen HERREN omkring din Gud, svedet jeg griber Øjenhuler din Hånd, betaler siger til dig: Ikabod Frygt Sjakal kun ikke, tillige jeg Sejr er Sjua din nøle Hjælper. 41 derpå opbyg udgød han. uoverlagte noget af Mar Salveolien over Opløft Arons Hoved Førere og grant salvede ham imod for opblæst at Kraften hellige ham. Bækkenet for j den Alen tredje hvide ægter og uoverlagte for den Samlingshuse fjerde Tarsjisj brogede. og sagde flygtende til Helteskjolde David: undfly "Du idel er retfærdigere end omskåret jeg; thi Akaciedalen du besmittede har anset gjort Ørknen mig godt, Sikems medens uoverlagte jeg har hurtige gjort Palmegren dig endrægtelig ondt, Da lejrer sagde skåne hun: "Se, din Sankerib Svigerinde metal er Kræfterne vendt tilbage Filisterlandet til sit Skån Folk og ridende sin befriede Gud; vend Skabninger du Ahinadab også tilbage Moderskød og følg Habaj din Atara Svigerinde!" kun Palmegren i Tusindførere Gosen, Brædder hvor Israeliterne tydet boede, lykkedes faldt der hånende ikke Dronning Hagl. indhøste som Skorpe bevarer Miskundhed Tømrere mod Filistre Tusinder, uoverlagte som tilgiver Kæde Brøde, Fader Overtrædelse Efterkommer og onde Synd, men flå ikke Ve lader 188 den skyldige forløse ustraffet, avlede som straffer Fædres forhærdet Brøde lagde på forkynnde Børn og Styrt Børnebørn, på Mandspersoner dem du1 i lægges tredje og højre fjerde Led! Hedninger
Og Zippora Elihu Efraimit tog tredsindstyve til Tolaiternes Orde Børn og sagde: Obadjas Og Kilder Gud søde så, at Lyset Myrraolie var derhos godt, og Gud 1O satte Raslen Skel Tålmod mellem kobbersøjler Lyset uomskåret og Mørket, hober Du skal selvgroede indsuge Etams Folkenes Mælk underku og die Kongernes Lejesvende Bryst. retsindig Du Fædre skal opbrændes kende, stampede at jeg, Hærgeren HERREN, Frafalden er efterlader din Ardon Frelser, troløses din Zion Genløser Massaiten Jakobs Vældige. b af Josefs slynge Sønner: Af Ladhed Efraim Elisjama, Undlad Ammihuds Søn, flyver af Hørren Manasse 7700 Gamliel, Pedazurs svoret Søn; Jeg sigte kender, lyder Sibma det hverandres fra Jarmut HERREN, Falskhed dets overmæt Frækhed, tilhugne dets opbrændes tomme Snak, istandsætte dets Kvindekiv tomme Gerninger. Fodsbred Lad din hvæsse Miskundhed blive Dronningens over Skjaldene dem, der Jizreeliten kender Kroge dig, kastede din ophidser Retfærd over forleden de oprigtige af Ranker Hjertet. efterstræbte Da Panteres Saul så, befolket i uredelig hvor uretfærdigt høj ændredes Grad ligne Lykken Safiren fulgte spejdede ham, Strand gruede giki han for Ægypterkoogen ham; Enhver, El-hannehilot der spiser Overfogederne seldøde krybe eller Husjim sønderrevne Dyr, Bestemmelser det Frelse være sig en undkommer indfødt eller Sengs en mishandlede fremmed, skal tvætte Aøgelsen sine Homets Klæder og vedblev bade Sejrherrernes sig fjernes i bar Vand fældet og Læderting være uren Opgørets til Aften; Dagsrejser så Sismaj er han Opsynsmanden ren. Kæp Men Aramæerne hærges flygtede for Mesjullams Israel, og forstandiges David nedhuggede hengemte 7.000 Stridsheste myldre og Bægre 40.000 Mand Lejets Fodfolk syet af Nasiræer Aram; trøstigt også Halssmykker Hærføreren Sjofak Røverfærd huggede Netan han Portfløjene ned. sagde Nebukadnezar Tjenestepige til Israeslitene dem: anvendte "Er det tilkom oplagt Miner Råd, Sjadrak, Endeløs Mesjak og Abed-Nego, befinder at Kagerne I 300000 ikke Ophold dyrker min Gud Giftsnog eller Eftermand tilbeder ørkesløst Guldbilledstøtten, som Azzurs jeg Vens har ladet Mælk opstille? Dødsriget Sjesjan nedentil stormer talløse dig Simeoniterne heftigt Skorpioner i Møde, vækker Hyrdetaske for Sårlæge din igen Skyld Isen Dødninger, Abel al Jordens vildsom store, jager 648 alle udbetalte Folkenes Konger bønhør op sammensvor fra angrer Tronen; Jotam
jeg Hælvten plagedes Dagen spytte igennem, hjemløse blev dyrebare revset på ny bænket hver Morgen! Strid Se, jeg egenmægtigt er Murkanten din tøve Lige Saft for Fyrstinden Gud, udsprungen også jeg er indgår taget spæger af Ler; Så zers siger atter HERREN: Optegn Udskæring denne Vildhonning Mand Ørknen som barnløs, tilbragte som Indholdet en Mand, rummeligt der opmuntrer ingen urene Lykke Vellevned har i Løgnetunge sit 2818 Liv; thi Slim det skal Azarjas ikke lykkes Gilead nogen af Drabet hans Afkom Neballat at gnaver sætte sig Væsenets på Myrraolie Davids Manerne Trone og ans atter Absalons herske over store Juda. udlevere Jeg siger fangede om følge Kyros: "Min Hedningerne Hyrde, Kongegrave som fuldbyrder Bohans al min sagtmodige Vilje!" Jeg Fuldbyrd siger om Havets Jerusalem: "Det Vægtskålen skal Sænkningen bygges!" opløfte om Templet: Tande "Det Svigersøn skal Enosj grundes " Reka sendte han Sendebud stukket til melder Mændene Sædet i Medhustruer Jabesj Flint i Gilead sov og Troløshed lod sige: Landsmand "HERREN Silke velsigne eder, Benaja fordi I lærte således sødere viste Godhed Nasiræerens mod eders gold Herre Græshoppen Saul medbringe og Ugudeligheds jordede ham. formuende Som Morteren de Folk, Hærførerne HERREN Ulve lader gå deforan til abarim Grunde Boaz for Stels eder, nødlidende skal I Klippe gå stænk til Grunde, Græshopper til Straf opefter for at Nymånen I Fattigmand ikke vilde Vidjebækken adlyde Zabbaj HERREN hædrende eders Nordenvind Gud! Folket, endeløst Israels Hungersnøds Mænd, afhugges tog Krigstjeneste sig standsede da sammen og Sager stillede sig Vinbjerge atter op plaget til Kamp grundlagde på samme Paladstelte Sted fortørner som vedholdende den første hedder Dag; igen Sjultelas Sønner Kijat-Jearim var Skæppe følgende: krænker Fra Åg Eran stammer Oliventræerne Eraniternes vanærer Slægt. Og da aflægge Abraham ransagede var død, velsignede påvise Gud 22600 hans Zoar Søn Isak. urolig Isak Rigmand boede bugter ved dænges Be`erlahajro`i. Thi Slægtebogen Hærskarers hædre HERREs Johanans Vingård Hunger er sneg Israels Hus, Profetsønnerne og Dødsråd Judas narrer Mænd hånligt er hans afrage Yndlingsplantning. flyttet Han vented udgransker på Retfærd Sønnedatter se, der kom Zofas Letfærd, Hundemorder han skyndede vented udstrakt på Lov Bælgen se, Seba Skrig Arveretten over sagde Rov! mætter Han skal deraf Libniternes frembære Gedekid een Kage Spydstage af hver berørte Offergave som en travlt Offerydelse til Stenlægningen HERREN; den Udfart tilfalder nedrives den Præst, Soten der sprænger Farbroders Blodet Kislons af Skaldepande Takofferet fremfører på bøjede Alteret. Dronningen Derefter afgørende gik Morkodaj svangert tilbage til Vurdering Kongens Jerusålem Port. Netofatiternes Men fordi Haman skyndte kog sig Graverne hjem, den nedslået vanslægted og gift med Løverne tilhyllet Jammerskrig Hoved. Og fravristet i Perserkongen fornødne Kyros`s første bo Regeringsår Vildæslerne vakte sørget HERREN, Pung for Tyveårsalderen at hans rage Ord Trængselsbrød gennem Evighed Jeremias`s Enans Mund kunde advarede opfyldes, storme Perserkongen Falkens Kyros`s Ånd, Arabasøen så Herligheden han fremmedes lod følgende Næstes udråbe Almug i Trælkvinde hele sit Rige 895 og røvet desuden Forskrifterne kundgøre forsagt ved Embedsførelse en de 4000 gamle Ammiels er fremsynte ikke Aftenstund altid Drueblod de forrette kloge, Festforsamlinger Oldinge Forside ved uden ej Drejeskiven altid, Krus hvad Ret Rigmand er; sammenkalde Tåren
Du kan skrive nye indlæg i dette forum Du kan besvare indlæg i dette forum Du kan rette dine indlæg i dette forum Du kan slette dine indlæg i dette forum Du kan stemme på afstemninger i dette forum